:: تدبیـر مهـر ::

:: پاسخ به سوالات پرسش مهر 19 ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران ::

:: پاسخ به سوالات پرسش مهر 19 ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران ::

آپلود عکس

پرسش مهر سال 97 ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران : «پارسال چه مهارت‌هایی آموختید و برای امسال در این زمینه چه انتظاراتی دارید؟»


امیرحسین جمالی حاجیانی

۱۷ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

رای دریافت هر رفتاری که انتظارش را از دیگران داریم باید خود نیز به همان گونه عمل کنیم. به عنوان مثال اگر دوست داریم دیگران مثل یک فرد مهم و ارزشمند با ما رفتار کنند خود نیز باید احساس مهم بودن به آن ها بدهیم. در مورد دریافت احترام نیز عبارت احترام متقابل که موضوع این مقاله است به خوبی بیانگر همین مسئله است. احترام متقابل یعنی برای دریافت احترام دیگران خودمان نیز باید به آن ها احترام بگذاریم.

اگر ما به گونه ای رفتار کنیم که افراد احساس مهم بودن کنند، آن ها نیز متقابلا به گونه ای عمل خواهند کرد که ما هم احساس ارزشمندی کنیم.




۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۷ ، ۰۷:۳۲
امیرحسین جمالی حاجیانی

 

آیا برایتان پیش آمده است که دچار نگرانی‌های بیهوده و بی مورد و دائمی شوید و منفی بافی کنید؟ در این مقاله چند راه کار ساده و کارا به شما معرفی خواهیم کرد.

گفته"آن گونه که ما واقعیت‌ها را درک می‌کنیم همان گونه هم واقعیت‌ها را می‌سازیم" کاملا صحیح است. واقعیت به خودی خود نه منفی و نه مثبت است. به این معنا که هرچه بیشتر مثبت اندیش باشیم، واقعیت نیز مثبت‌تر خواهد بود و این گونه است که معجزه‌ای رخ خواهد داد و سرنوشت گونه ای دیگر خواهد شد. با چنین رویکردی قطعاً سود خواهید برد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۷ ، ۱۳:۵۱
امیرحسین جمالی حاجیانی

مهارت های زندگی مهارت هایی هستند که توانایی اجتماعی و روحی فرد را افزایش می دهند و موجب می شوند تا او بتواند به نحوی بهتر و موثرتر با مشکلات و دشواری های زندگی مواجه شود. هر قدر مهارت های زندگی فردی بالاتر باشد، او بهتر می تواند سلامت روان و رفتار خود را حفظ کند و به شیوه ای منطقی و کارآمد مشکلات پیش آمده را برطرف کند.



۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۷ ، ۰۷:۴۱
امیرحسین جمالی حاجیانی

در این کتاب با استفاده از چند تصویر, نکاتی درباره شیوه‌های برخورد مناسب و آداب معاشرت با دیگران فراهم آمده است .

کتاب احترام متقابل‌!

کتاب احترام متقابل‌!نویسنده :  
محل نشر : تهران 
تاریخ نشر : ۱۳۷۸/۱۱/۲۴ 
رده دیویی : ۱۷۷.۱ 
قطع : رقعی 
جلد : گلاسه 
تعداد صفحه : ۱۶ 
نوع اثر : تالیف 
زبان کتاب : فارسی 
نوبت چاپ : ۱ 
تیراژ : ۵۰۰۰ 
شابک : ۹۶۴-۴۳۶-۷۷۰-۷ 
 

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۹۷ ، ۱۷:۳۲
امیرحسین جمالی حاجیانی

ماهی فیروزه ای مجموعه کتاب هایی است که مباحث جذاب روز را با بیانی رسا و کوتاه در اختیار خوانندگان قرار می دهد.
این جلد به جاده سبز زندگی (مهارت مدیریت زمان) می پردازد.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۷ ، ۱۱:۲۳
امیرحسین جمالی حاجیانی

اولویت‌بندی در کارها، ماهیت بنیادین مدیریت زمان است؛ به این معنا که بعضی از کارها را باید اول انجام داد و بعد به کارهای دیگر پرداخت. هدف‏های خود را تعیین، سپس آنها را براساس اهمیتشان اولویت‌بندی کنید. حالا نوبت تعیین یک برنامه زمانی، برای اجرای این اهداف است.بهره‌بری از زمان و آگاهی در این زمینه، در هر یک از ما به طرز چشم‌گیری متفاوت است. کارهایی را که در طول روز انجام می‌دهیم تا حد زیادی بستگی به مقدار انرژی، انگیزه، توانایی‏ها، مهارت‏ها و دیگر منابع در دسترس دارد. بررسی «الگوهای زمانی» که در خلال آنها به انجام کارها می‌پردازیم، در واقع، نخستین گام به منظور بهبود بخشیدن مدیریت زمان است.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۷ ، ۱۶:۱۸
امیرحسین جمالی حاجیانی

دوره جوانی ، دوره توانایی است. این توانایی در چه چیزهایی باید به کار برود؟ به اعتقاد من ، باید عمدتاً در تحصیل علم ، در ایجاد صفای نفس و روحیه تقوا در خود و ایجاد نیروی جسمانی در خود - که ورزش باشد - به کار رود.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۷ ، ۱۸:۳۶
امیرحسین جمالی حاجیانی

یکی از مهم ترین ویژگی های انسان توانمند داشتن دانش و مهارت است که شامل تمامی توانایی های لازم جهت انجام کار در شرایط تعیین شده است و به طور عمده سه حوزه مهارت فنی ، مهارت انسانی و مهارت ادراکی را در بر می گیرد.
نیروی انسانی توانمند با ویژگی ها ، تخصص و توان بالا می تواند کسب و کار خود را راه اندازی و آن را در جهت توسعه و پیشرفت مدیریت کند .

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۷ ، ۱۸:۱۹
امیرحسین جمالی حاجیانی

ا

مروزه علی رغم ایجاد تغییرات عمیق فرهنگی در شیوه های زندگی ، بسیاری از افراد در رویارویی با مسائل زندگی فاقد توانایی های لازم و اساسی اند.و همین امر آنان را در مواجهه با مسائل و مشکلات زندگی روزمره و مقتضیات ان آسیب پذیر نموده است.
-
مهارتهای زندگی ، توانایی های روانی،اجتماعی برای رفتار انطباقی و موثر هستند که افراد را قادر می سازند تا به طور موثرتری با مقتضیات و چالشهای زندگی روزمره مقابله کنند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۷ ، ۱۸:۰۸
امیرحسین جمالی حاجیانی

زمان از گرانبها ترین داشته های هر فرد است . بسیاری از ما در انجام کارهای روزانه دچار کمبود زمان می شویم و نمی توانیم کارهایمان را به موقع و درست به پایان برسانیم در چنین زمانی نیاز به مدیریت زمان احساس می شود . مدیریت زمان عنوان مهارتی است که به شما کمک میکند تمام کارهای خود را سر وقت و به موقع انجام دهید و هیچ گاه دچار کمبود زمان نشوید.مدیریت زمان

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۷ ، ۱۳:۱۲
امیرحسین جمالی حاجیانی

مدیریت زمان مجموعه ای از مهارت هاست که شما را در استفاده از زمان کمک می کند. احتمالا روشن ترین دلیل عدم استفاده از مدیرت زمان این است که مردم نمی دانند زمان چیست، دلیل دوم سستی و تنبلی است، بعضی ها فاقد هدف و انگیزه هستند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۷ ، ۱۳:۰۵
امیرحسین جمالی حاجیانی

تولید علم، فقط انتقال علم نیست؛ نوآوری علمی در درجه اوّلِ اهمیت است. این را من از این جهت می‏گویم که باید یک فرهنگ بشود. این نو اندیشی، فقط مخصوص اساتید نیست؛ مخاطب آن، دانشجویان و کلّ محیط علمی هم است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۷ ، ۱۸:۱۹
امیرحسین جمالی حاجیانی

مدیریت زمان مقوله‌ای است که بیش از داشتن استعداد نیاز به کسب مهارت‌ در استفاده از تکنیک‌های لازم در این زمینه دارد.با فرا گرفتن مهارت‌های مدیریت زمان بر استرس و کمبود وقت غلبه کنید و با کسب آرامش در پی موفقیت و شادکامی باشید.
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۷ ، ۱۳:۰۲
امیرحسین جمالی حاجیانی

معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش وپرورش منطقه کاکی: بهترین مکان برای ایجاد اشتغال، مدارس و مراکز فنی و حرفه ای و ارائه آموزش به جوانان ونوجوانان در طرح ایران مهارت  است

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۷ ، ۱۳:۴۷
امیرحسین جمالی حاجیانی

در این هیاهوی بیکاری آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی یکی از نیازهای اصلی امروز است، زیرا نقش مهارت آموزی در کنار آموزش های تئوری  درمدارس ودانشگاه ها به نوعی هدایت کننده به طرف چرخه تولید است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۷ ، ۱۴:۴۲
امیرحسین جمالی حاجیانی

شما ممکن است تحصیلات عالی داشته باشید. یا در یک خانواده بسیار مرفه زندگی کنید. دهها دوست و شغل مناسب داشته باشید. اما مهارت های زندگی یک فرد کاملا بالغ را نشناسید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۷ ، ۱۷:۲۹
امیرحسین جمالی حاجیانی

ریسک‌ کردن دلهره‌آور است، خواه در بازی دوستانه‌ی پوکر، خواه وقتی تصمیم‌ می‌گیرید شغل اصلی‌تان را برای شروع ایده‌ی تجاری‌تان رها کنید. اغلبِ افراد از ریسک‌ کردن دوری می‌کنند. تنها دلیلش هم این است که سکون راحت‌تر از حرکت است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۷ ، ۰۷:۳۳
امیرحسین جمالی حاجیانی