:: تدبیـر مهـر ::

:: پاسخ به سوالات پرسش مهر 19 ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران ::

:: پاسخ به سوالات پرسش مهر 19 ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران ::

آپلود عکس

پرسش مهر سال 97 ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران : «پارسال چه مهارت‌هایی آموختید و برای امسال در این زمینه چه انتظاراتی دارید؟»


امیرحسین جمالی حاجیانی

معاون پرورشی و فرهنگی با اشاره به توسعه مهارت‌های دانش‌آموزی به عنوان برنامه‌های این معاونت برای سال تحصیلی جدید، از برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی روانی و اجتماعی دانش آموزان در مدارس در جهت بهبود سلامت روان دانش آموزان خبر داد.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش شهر تهران ، به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی در مورد برخی برنامه‌های ویژه معاونت پرورشی در سال تحصیلی جدید با توجه به تأکید وزیر آموزش‌وپرورش به اولویت پرورش بر آموزش در مدارس گفت: در مرحله اول با توجه به اینکه امسال دو ساعت در هفته برنامه درسی آزادشده است و برای موارد پرورشی و مهارتی در اختیار مدارس قرارگرفته است که در سال ۵۰تا ۶۰ساعت می‌شود، ما بسته‌های مختلفی را برای مدارس آماده کردیم.

وی ادامه داد: ازآنجایی‌که امسال سال اول اجرای این طرح است و ممکن است مدارس خودشان طرحی یا ایده‌ای نداشته باشند ما این بسته‌های مختلف پیشنهادی را آماده کرده‌ایم و به مدارس ارائه می‌دهیم. این بسته‌ها با رویکرد تعلیم و تربیت تمام ساحتی و بنا بر توان و ذائقه دانش آموزان در مناطق مختلف کشور تهیه‌شده است.

علیرضا کاظمی همچنین برنامه دیگر این معاونت در سال تحصیلی جدید را اجرای برنامه‌های حجاب و عفاف «ریحانه» عنوان کرد و گفت: درواقع این نمایشگاه‌ها بسته‌های صوتی و تصویری هستند که مخصوص دانش آموزان مقطع ابتدایی است و برای فضای عمومی و فضای داخل کلاس‌ها قابل‌استفاده است و پیام‌های تربیتی در راستای حجاب دارد. یک روزنامه دیواری هم به‌صورت هفتگی با موضوع حجاب و معرفی الگوهای برتر با ارائه تصاویر و داستان آماده می‌کنیم که در پایان سال، ۲۵صفحه خواهد شد و این‌یک نمایشگاه از آن برپا می‌کنیم. این روزنامه‌ها مخصوص مقطع دوم ابتدایی است.

معاون پرورشی آموزش‌وپرورش با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: برای حمایت از کالای ایرانی و فرهنگ‌سازی آن برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده‌ایم. بیشتر رویکردمان گفتمان سازی است و بازدید از کارخانه‌ها و دعوت از کارآفرینان برای صحبت با بچه‌ها ازجمله برنامه‌ها است. همچنین نمایشگاه‌های درون مدرسه‌ای در این راستا برپا می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا استفاده از لوازم‌التحریر با محتوای غربی و مضر شناسایی و برای دانش آموزان ممنوع شده است، بیان کرد: ما دنبال ممنوع کردن هیچ‌چیز نیستیم. درواقع ممنوع کردن نتیجه تربیتی معکوس دارد. ما باید دانش آموزان را قانع کنیم که مصلحت کشور بر این است که همه از کالای ایرانی استفاده کنید. درواقع اجبار باکار تربیتی سنخیتی ندارد ولی قصد نظارت بیشتر در این زمینه راداریم.

کاظمی با اشاره به رونمایی از طرح «توسعه مهارت‌های دانش‌آموزی» در سال تحصیلی جدید گفت: کارگاه‌های توانمندسازی روانی و اجتماعی دانش آموزان را در دستور کارداریم. ۱۰کتاب در این زمینه تولید کرده‌ایم که پیرامون ۱۰فضیلت اخلاق محوری و ۲۴زیرشاخه آن تدارک دیده‌شده است و شبکه مدارس را آموزش می‌دهیم که بر اساس سلامت روان دانش آموزان و آنچه نیاز دارند این مهارت‌ها را به آن‌ها آموزش دهند و قبل از آن تست سلامت روان از دانش آموزان می‌گیریم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۰۷
امیرحسین جمالی حاجیانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی